M
Mersin haber 33
[#item_image]
Akdeniz İhracatçı Birlikleri'ne (AKİB) bağlı Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (AHKİB) tek listeyle gidilen olağan seçimli genel kurul toplantısında Gürkan Tekin yeniden başkanlığa seçildi.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin 2021 Yılı Olağan Seçimli Genel Kurul Toplantısı, Akdeniz İhracatçı Birlikleri Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi. CYT Tekstil San.Tic.Ltd.Şti. firmasından Tanfer Sevener'in divan başkanlığını yaptığı genel kurulda kullanılan geçerli 33 oyun tamamını alan Gürkan Tekin güven tazeledi.
Genel kurulda AHKİB üyelerine hitap eden Başkan Gürkan Tekin, AHKİB'in 39 yıldır Akdeniz bölgesinde katma değeri yüksek markalı ürünlerin üretimini gerçekleştiren, özgün tasarımlarıyla fark oluşturan, pazarlama ve sevkiyat kanallarındaki kabiliyetini sürekli geliştirerek küresel arenada rekabetçiliğiyle öne çıkan firmaların dünyaya açılan kapısı olduğunu belirtti.
2021 yılına ilişkin Türkiye geneli sektör ve bölge ihracatını değerlendiren Başkan Tekin, aşı uygulamalarının yaygınlaşmasıyla beraber lokasyon avantajı ve güvenilir tedarikçi kimliğiyle uluslararası pazarlarda ortaya çıkan fırsatları en iyi şekilde değerlendirdiklerini vurguladı. Sektör ihracatının 2021 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 18,3'lük artış sağlayarak 20,25 milyar dolarlık ihracat değerine ulaştığını, bölge ihracatının ise 356,5 milyon dolar düzeyinde gerçekleştiğini anımsatan Başkan Tekin, bu rakamlara ulaşılmasında emeği geçen başta AHKİB üyesi ihracatçıları ve tüm sektör paydaşlarına teşekkür etti. Başkan Tekin, 'Sektör ihracatımızın yüzde 70'ini oluşturan Avrupa Birliği pazarında pandemi öncesi Çin'den ve Uzak Doğu ülkelerinden yoğun şekilde tedarik sağlayan moda devleri, tek merkeze bağımlı olmanın getirdiği sıkıntılar, navlun maliyetlerindeki artışlar ve konteyner bulamama gibi sorunlardan dolayı ihtiyaç duydukları ürünleri ivedi şekilde temin edebilmek için esnek üretim kabiliyeti ve hızlı termin ile rakiplerinden pozitif ayrışan Türkiye'ye yönelmiştir. İnanıyorum ki, bu yükseliş ivmesi devam edecek, 2022 yılında da Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörümüz ülkemizin 250 milyar dolarlık ihracat hedefine çok daha büyük katkılar sağlayacaktır.' dedi.
'Çevre dostu üretim, tasarım, markalaşma ve dijitalleşme önceliğimizdir'
Pandeminin ekonomik hayatta ve uluslararası ticarette oluşturduğu tüm zorluklara rağmen, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün dünya pazarlarında elde ettiği kazanımları korumak ve yeni pazarlara ulaşmak için gayret gösterdiklerini dile getiren Başkan Tekin, şunları söyledi:
'Ülkemizin Avrupa pazarı başta olmak üzere küresel arenada yakaladığı fırsatları daha iyi değerlendirmek, kazanımlarımızı korumak ve sürdürülebilir kılmak için önceliğimiz çevre dostu üretim, tasarım ve markalaşma ile dijitalleşme odaklı olmalıdır. Tekstil ve hazır giyim ürünlerinde sürdürülebilirliğe uyacak şekilde eko tasarım önlemlerinin alınması, üretimde zararlı kimyasalların kullanımının...
Akdeniz İhracatçı Birlikleri'ne (AKİB) bağlı Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (AHKİB) tek listeyle gidilen olağan seçimli genel kurul toplantısında Gürkan Tekin yeniden başkanlığa seçildi.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin 2021 Yılı Olağan Seçimli Genel Kurul Toplantısı, Akdeniz İhracatçı Birlikleri Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi. CYT Tekstil San.Tic.Ltd.Şti. firmasından Tanfer Sevener'in divan başkanlığını yaptığı genel kurulda kullanılan geçerli 33 oyun tamamını alan Gürkan Tekin güven tazeledi.
Genel kurulda AHKİB üyelerine hitap eden Başkan Gürkan Tekin, AHKİB'in 39 yıldır Akdeniz bölgesinde katma değeri yüksek markalı ürünlerin üretimini gerçekleştiren, özgün tasarımlarıyla fark oluşturan, pazarlama ve sevkiyat kanallarındaki kabiliyetini sürekli geliştirerek küresel arenada rekabetçiliğiyle öne çıkan firmaların dünyaya açılan kapısı olduğunu belirtti.
2021 yılına ilişkin Türkiye geneli sektör ve bölge ihracatını değerlendiren Başkan Tekin, aşı uygulamalarının yaygınlaşmasıyla beraber lokasyon avantajı ve güvenilir tedarikçi kimliğiyle uluslararası pazarlarda ortaya çıkan fırsatları en iyi şekilde değerlendirdiklerini vurguladı. Sektör ihracatının 2021 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 18,3'lük artış sağlayarak 20,25 milyar dolarlık ihracat değerine ulaştığını, bölge ihracatının ise 356,5 milyon dolar düzeyinde gerçekleştiğini anımsatan Başkan Tekin, bu rakamlara ulaşılmasında emeği geçen başta AHKİB üyesi ihracatçıları ve tüm sektör paydaşlarına teşekkür etti. Başkan Tekin, 'Sektör ihracatımızın yüzde 70'ini oluşturan Avrupa Birliği pazarında pandemi öncesi Çin'den ve Uzak Doğu ülkelerinden yoğun şekilde tedarik sağlayan moda devleri, tek merkeze bağımlı olmanın getirdiği sıkıntılar, navlun maliyetlerindeki artışlar ve konteyner bulamama gibi sorunlardan dolayı ihtiyaç duydukları ürünleri ivedi şekilde temin edebilmek için esnek üretim kabiliyeti ve hızlı termin ile rakiplerinden pozitif ayrışan Türkiye'ye yönelmiştir. İnanıyorum ki, bu yükseliş ivmesi devam edecek, 2022 yılında da Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörümüz ülkemizin 250 milyar dolarlık ihracat hedefine çok daha büyük katkılar sağlayacaktır.' dedi.
'Çevre dostu üretim, tasarım, markalaşma ve dijitalleşme önceliğimizdir'
Pandeminin ekonomik hayatta ve uluslararası ticarette oluşturduğu tüm zorluklara rağmen, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün dünya pazarlarında elde ettiği kazanımları korumak ve yeni pazarlara ulaşmak için gayret gösterdiklerini dile getiren Başkan Tekin, şunları söyledi:
'Ülkemizin Avrupa pazarı başta olmak üzere küresel arenada yakaladığı fırsatları daha iyi değerlendirmek, kazanımlarımızı korumak ve sürdürülebilir kılmak için önceliğimiz çevre dostu üretim, tasarım ve markalaşma ile dijitalleşme odaklı olmalıdır. Tekstil ve hazır giyim ürünlerinde sürdürülebilirliğe uyacak şekilde eko tasarım önlemlerinin alınması, üretimde zararlı kimyasalların kullanımının...
Please login to view full content. Giriş yap veya üye ol.